Journal

15/07/2013

Naast papier werk ik nog met veel andere materialen. Zo werk ik graag met stof en draad: ik maak kleding, weef, borduur, vlecht, knoop, etc. Zo nu en dan komt het voor dat deze ogenschijnlijk verschillende materialen samen komen. Zo heb ik een journal gemaakt met een stoffen kaft, naar aanleiding van dit filmpje van Marianne Kensington. Marianne heeft op haar YouTube kanaal een 9-delige tutorial geplaatst waarin ze uitlegt hoe je stap voor stap een journal maakt. Op haar kanaal zijn overigens meer interessante video's te bekijken, dus neem vooral een kijkje.
---
Paper isn't the only material I work with. I also like to work with fabrics and thread: I sew, weave, embroider, braid, knot, etc. Once in a while these different materials collide. Inspired by this video by Marianne Kensington I made a journal with a cover made out of scraps of fabric and thread. Marianne has a nine part journal tutorial on her YouTube channel, in which she explains how to make a journal from scratch. Her channel features several interesting videos, so please take a look.

Mijn journal heeft vijf katernen van 20 pagina's elk. Dit is het eindresultaat:
---
My journal contains five signatures of 20 pages each. This is the end result:
De katernen zijn op de rug genaaid.
---
I sewed the signatures onto the cover.

 De binnenkant heeft een zak.
---
The interior has a pocket.

De cover, voordat ik de katernen had ingenaaid:
---
The cover prior to sewing the signatures:


2 comments :

  1. Dat ziet er geweldig uit, Joyce.
    xx

    ReplyDelete
  2. Prachtig wederom. Een mooie combinatie van twee van je dierbaarste hobby's :)

    ReplyDelete

Bedankt voor je bericht!

Thank you for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...