Accordionboekjes

13/08/2013

Ik ben terug van mijn vakantie! Omdat mijn idee van een boekenmaand door alle voorbereidingen voor deze vakantie een beetje in het water viel, ga ik gewoon verder. Vandaag een oud project, dat ik maakte in 2011.
---
I am back from my holidays! Because the preparations for my time off interfered with my book-related blogging plans, I'll just continue where I left off. Today I'll show you an older project, that I finished in 2011.


Ik zing al jaren bij een klassiek studentenkoor, en met minimaal twee concerten per jaar waar reclame voor gemaakt moet worden houd je nog wel eens flyers over. Je kunt ze weggooien, maar je kunt er ook nog iets creatiefs mee doen: boekjes maken! Accordionboekjes om precies te zijn. 
---
I sing in a classical student's choir, and since we have two concerts a year that we promote heavily we're bound to end up with some leftover advertising materials. Sure, these flyers can be tossed in a bin, but they are excellent to create something out of: accordion booklets!

Deze boekjes waren eenvoudig te maken: ik maakte een lange strook van de flyers (aan elkaar geplakt met gekleurde tape), die ik vervolgens omvouwde. In elke vouw naaide ik een katern. De tape zorgde voor extra stevigheid in de vouwen. Binnenkort zal ik laten zien hoe je zo'n boekje zelf kunt maken.
---
These booklets were very simple to make. I taped the flyers together into a long strip with coloured tape. I then folded the strip. I sewed a signature into each fold. The tape gave the spines extra sturdiness. I will show you how to make a booklet like this soon.


Voor de geïnteresseerden: we zongen bij dit concert de Liebeslieder Walzer van Brahms :)
---
For those who are interested: the repertoire for this concert consisted of the Liebeslieder Walzer by Brahms :)

No comments :

Post a Comment

Bedankt voor je bericht!

Thank you for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...