Zelfgemaakte bloemen en tag/ homemade flowers and tag

09/03/2014

Een tijdje geleden was mijn zus bij mij. We hebben het hele weekend samen geknutseld. We hebben rozen gemaakt uit papier (met Tim Holtz z'n Tattered Pinecone die). Het was even zoeken naar een goede manier (Tims truc met een tandenstoker werkte niet bij ons), maar uiteindelijk hebben we er een mooi aantal kunnen maken.
---
A while ago I had my sister over for a weekend of crafting. We made roses out of paper (with the tattered pinecone die by Tim Holtz). It took some time figuring out how to make it work, since Tim's toothpick trick didn't exactly work the way we wanted to, but eventually we found a way.


Een deel van deze bloemen hebben we gebruikt voor tags.
---
We used some of the flowers for tags.

Dit is de tag van mijn zus. Ze had al eerder geëxperimenteerd met geverfde doilies en wilde dat element graag op een tag. We zijn toen gaan experimenteren met goudverf en bruine verf. Wanneer je iets goud verft, het daarna verft met bruine verf en de verf er vervolgens gedeeltelijk weer afveegt, krijg je een prachtig kopereffect.

---
This is the tag my sister made. She had previously experimented with painted doilies and wanted to use them on a tag. We experimented with gold and brown paint. You can get a beautiful coppery effect if you paint a surface gold, add brown paint and then wipe the brown paint partially off.

Ik vond het effect zo mooi dat ik een soortgelijke tag heb gemaakt. Ik koos ervoor om de roos ook een kopereffect te geven. Dit was het makkelijkst te bereiken door het gestanste karton te verven voordat de roos in elkaar werd gezet. Mijn tag is meer Steampunk geïnspireerd.

---
I liked the effect so much that I made a similar tag. I wanted my rose to have a coppery-effect as well, so I painted the die cut before assembly. This was easier than assembling and painting afterwards. My tag has Steampunk elements.

No comments :

Post a Comment

Bedankt voor je bericht!

Thank you for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...